Snart börjar allvaret

Igår var jag tvungen att ringa dagis och fråga när Matilda skulle vara tillbaka. Det visade sig att jag inte hade sagt när hon skulle komma tillbaka, så vi kom överens om att hon börjar på måndag igen. Bra, tycker vi i vår familj. En veckas sommarlov till, sen börjar allvaret. I samma stund Matilda är tillbaka på dagis börjar jag den stora rensningen. Vindsförrådet ska tömmas, vilket är steg ett, och de kläderna som är där ska sorteras i sälja/slänga/spara-lådor. Jag vet att jag kommer att slänga en hel del. Jag är så less på alla gamla kläder! Jag vill ha en ny garderob, så nu ska den gamla ut.
För tillfället kan jag inte ha så mycket kläder och så kommer det att vara ett tag till. Åtminstone till början på nästa år. Så det som inte ska slängas/säljas ska ner i lådor och in i nästa förråd.
Sen är det bara lägenheten kvar, och då är köket det värsta. Jag har lite olustkänslor inför det. Det är så mycket skrymslen och vrår som ska städas och så många skåp och hyllor som ska tömmas. Sen skulle det behöva målas om. Jag skulle vilja veta om de tänker repa den här lägenheten när vi flyttar ut, isåfall behöver jag inte oroa mig för målarfärgen i köket. De behöver verkligen repa och tapetsera om. Golvet är ju bytt och badrummet är helt nytt, men resten kunde behöva en uppfräschning. Och jag tror de har tänkt passa på nu. Jag hoppas det!
Det ska bli jobbigt men härligt att storrensa, det kliar lite i fingrarna känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0