Rensa i röran, fortsättning

Idag har rensningen flyttat sig uppåt, till lägenheten. Jag ska ta itu med garderoberna och skåpen i sovrummet, till att börja med. Jag har faktiskt gått igenom dem för inte så länge sen, när jag insåg att jag inte kunde ha mina vanliga kläder längre, utan var tvungen att byta till mamma kläder med plats för kulan. Och innan det hade jag faktiskt gått igenom dem också, antagligen för att jag tyckte det var för trångt och jag aldrig hittade mina favoritkläder bland allt jag aldrig använde.
Så dagens jobb kanske blir lätt. Kanske. Om det går för lätt ska jag även ta itu med skåpen i köket. Och de har jag, som tur är, också gått igenom för inte så länge sen.
Skafferiet torkar jag ur med jämna mellanrum, och det var inte så länge sen sist.
Torrvaruskåpet gick jag nyligen igenom, och slängde alla pulvergrötar som Matilda inte äter och nästan tomma förpackningar med pulvermos och tomma buljongkartonger. (Hur kommer det sig att de överhuvudtaget blir liggandes i skåpet?)
Det roliga skåpet blir det med hushållsmaskiner man använder lagom sällan, såsom våffeljärn och smörgåsgrillar. Där finns en del som ska hamna på loppisen, nämligen smörgåsgrillar. Av någon anledning har det ramlat in flera stycken i vårt liv, och vi grillar inte smörgåsar så där hiskeligt ofta. Därför hamnade de i skåpet och nu ska de hamna på vår loppis.
Nästa projekt i lägenheten blir bokhyllorna, som trots att jag har gått igenom dem ganska nyligen, måste genomgå en redig rensning igen. Minst hälften ska bort! Sen är det bara att packa. Kanon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0