Klädjobb

Alla barnkläder är härmed sorterade, packeterade och märkta. Pust! Det blev två säckar till Röda Korset och ändå kan vi ha barnklädes-party för alla våra vänner med småbarn eller småbarn på väg.
Jag gjorde tillochmed i ordning en påse med könsneutrala spädiskläder till bejbisen i magen, så att vi är redo trots eventuellt flyttkaos.
Matilda fick en hel torkställning med "nya" kläder och egentligen borde jag gå igenom hennes byrå i dagarna för att sortera bort det som börjar bli för litet, så det är gjort. Men jag kan göra det inom en månad eller åtminstone två veckor, då är jag ändå ute i god tid.
Det känns superhärligt att vara ute i så här god tid och få göra saker ordentligt. Det ska inte bli något stressande på slutet så det slinker med något skräp eller skit till vårt nya liv. Allt ska vara sorterat, packeterat och märkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0