Inget bad i våran stad

Idag har det varit jättesoligt och jättevarmt. Därför tänkte jag och Matilda gå och bada när Husse åkte och fiskade. Eftersom jag har blivit en bekväm människa med framförhållning, ringde jag till Camp Ripan och frågade om badet var öppet. Svaret blev Nej. Badet är trasigt.
På väderprognosen i Rapport nu på kvällen visade de att det kommer att vara jättesoligt och jättevarmt hela den kommande veckan.
Pust!

Ibland, ganska ofta, önskar jag att Kiruna hade en badstrand. Som förr i tiden.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Mmm vi har en jättefin och härlig badstrand vid stugan. Vi har badat mycket i år. En sån badstrand skulle alla barn ha. Går man ut 30 m går vattnet till knäna. Inte roligt för vuxna men vansinnigt varmt och underbart för de små!! Jag saknar också ett bad i Kiruna! Träsket..? Njä...

2009-08-02 @ 22:12:23
URL: http://sophiestar.wordpress.com
Postat av: Lotta

Mm, de önskar jag me! Man ser bilderna från när våra föräldrar var unga å barnen å vuxna sprang på stranden vid luossa å dom sålde glass å korv.. Tänk om den hade funnits kvar nu..

2009-08-09 @ 15:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0