Ingen bojkott av mig, tyvärr

IKEA och Ingvar Kamprad är i blåsväder igen, då hans gamla assistent Johan Stenebo har skrivit en bok som utmålar honom som invandrarfientlig och antifeministisk.
Men jag skiter i det. Jag kommer inte att bojkotta IKEA ändå, så det så. Jag har köpt mycket möbler och annat till hemmet från IKEA som jag är jättenöjd med. Jag älskar att sitta och bläddra i IKEA-katalogen och fantisera om hur mitt hem hade kunnat se ut. Jag älskar att gå omkring inne på IKEA och få inspiration till mitt eget hem. Och det bästa av allt, jag har råd att förverkliga mina fantasier, åtminstone många av dem.

Av alla saker jag köpt på IKEA är jag nöjd med i stort sett allting. Jag har fått många tips till praktiska lösningar, ordning och reda. Jag har haft roligt när jag skruvat ihop mina nya möbler och känt mig riktigt händig när jag fått ihop delarna från en kartong till en fin möbel. Möblerna har dessutom tålt att möbleras med och flyttas.

När jag hade det sämre ställt ekonomiskt än idag, köpte jag mina möbler på second hand och loppis. Vissa grejer hittade jag i soprum. Det funkade bra när jag var yngre och bodde själv. Nu vill jag ha fint hemma och gärna en enhetlig stil, och jag jobbar mot det målet. Då är jag tacksam för att IKEA finns, så att jag, som inte är superrik, har råd att köpa nya, fina saker till mitt hem.

Så jag kommer inte bojkotta IKEA den här gången heller. Tyvärr. 

Så fortsätt att svartmåla Ingvar och hans företag hur mycket ni vill.

Jag kommer att fortsätta köpa mina möbler och inredningsprylar på IKEA, jag fortsätter köpa kläder på Lindex, jag fortsätter att handla mat som inte har en ekologisk stämpel, jag fortsätter att köpa elektronikprylar på ElGiganten, jag fortsätter att köpa mobiltelefoner från SonyEricsson och så vidare, och så vidare...

Helt ärligt så orkar jag inte hålla reda på hur oärliga, orättvisa och hemska alla är. För då skulle jag antagligen vara tvungen att bo på en självförsörjande gård där jag vävde mitt eget tyg och sydde mina egna kläder och inte hade mycket kontakt med omvärlden. Så långt är jag inte riktigt beredd att gå, helt ärligt.


Kommentarer
Postat av: Helena

Helt rätt!! Jag kommer aldrig heller att bojkotta IKEA, var dit i onsdags & som jag skrev i bloggen så var jag i himmelriket. Jag älskar IKEA & alla smarta lösningar som de kommer på. Dessutom är det ju bra priser så att även de som har det mindre gott ställt har råd att köpa nya fina möbler.

Kram kram

2009-09-18 @ 09:12:35
URL: http://sofiasmamma.blogspot.com
Postat av: Kicki

Ja, man blir så full av inspiration där!

2009-09-22 @ 15:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0