Flytta

Vi har funderat ett tag på att flytta till en något större lägenhet. Tankarna har gått mellan att bo kvar tills vi har råd med hus eller flytta till större lägenhet men kanske inte så mycket dyrare än den vi har. Det verkar som att det blir det senare.
Jag har kollat varenda dag efter en lägenhet. En trea eller en fyra. Idag hittade jag en. Vi åkte genast till området och kollade, träffade en trevlig kille som gladeligen visade sin lägenhet, som var likadan som den jag sökt fast spegelvänd. Och den var så fin! Stor, öppen och ljus. Det var nyrenoverat och fräscht. Jag blev verkligen sugen, precis som Husse och lilla Mimmi som sa "Flytta hit!".
När vi kom hem hade jag fått mail att lägenheten är vår om vi tackar ja senast torsdag. Och det kommer vi göra med största sannolikhet.
Så nu ska det börjas. Packas, städas, rensas, släpas och bäras. Jag hatar att flytta ut! Men jag älskar att flytta in... Jag bävar verkligen för att tömma förråden. Vi har så mycket grejer att vi kunnat fylla en villa redan nu. Det kommer att ta ett tag att sortera ut vad som ska sparas, och vi måste vara hårda! Hårda som sten, osentimentala och praktiska. Nu ska all skit bort och kvar ska bara det bästa och finaste vara.
Jag vet vad som väntar, jag har vetat att det ska ske.
I fem år har jag bott här i Långholmen. Nu är det slut på gamla tider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0