Det känns höstigt

Nu märks det verkligen att den snart är här på riktigt, hösten. Jag älskar hösten! Det är lite svalare och fräschare i luften. Träden blir så vackra i rött, oranget och gult. Det kommer svamp och lingon. Och det bästa av allt: det blir mörkt på kvällen. Jag är ju, som jag sagt tidigare, inget fan av midnattsolen. Jag föredrar mörka kvällar och nätter.
Idag är det dimma ute, så det känns lite extra höstigt. Husse och Matilda är redan ute och leker. Han är ledig idag och då är lilla ungen lycklig, han är ju en förälder som gärna studsar ut i friska luften på en gång på morgonen.
Jag måste värma upp så länge, sen måste jag hitta kläder som är lämpliga, sen måste jag säkert gå och kissa några gånger, så lilla ungen hinner bli less flera gånger.

Husse bjöd på riktig lyxfrukost idag på sin lediga dag. Han hade kokat ägg, kokat både kaffe och te, rostat bröd och dukat upp med all smörgåsmat och levande ljus. Allt stod färdigt på bordet när jag vaknade. Sådant kan man leva med!
Nu kanske jag också ska göra resten av familjen sällskap ute i friska luften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0