Värmen kommer



Matilda och jag har varit ute på förmiddagen och fått lite sol på oss. Matilda har ätit årets första uteglass, det är ett vårtecken om något.
Först gick vi en sväng och räknade hundbajshögar, men det var så deprimerande att vi vände och gick hem igen. Jag sopade bort lite grus framför vår bro och så skottade jag bort lite snö där cyklarna snart ska stå.
Matilda provade cykla lite på sin trehjuling, men det går inte så smidigt i tjockoverall.
Nu sover Matilda middag och jag försöker förstå hur man ska derivera tal som är i bråkform och med konstiga exponenter. Jag förstår ingenting. Det är även det lika deprimerande som hundbajs, men solen skiner och det håller mig på ett riktigt bra humör ändå.
Ikväll ska jag sjunka in i Gustav Vasas förtrollande värld. Var den så förtrollande egentligen? Eller var den mest blodig?
Först ska vi iallafall till mormor och morfar och äta kyckling.
Jag ids inte laga någon mat, det är tur att någon ids. Jag har ätit blodpuddning tre gånger den här veckan. Tur jag tycker det är gott.


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej hej. Förlåt att jag varit lite osynlig den senaste tiden... har haft så mycket att göra. Hela april månad har varit fullbokad, så jag har bara uppdaterat bloggen lite grann då & då.

Men nu i maj verkar det ska vara lite lugnare, så då har man kanske tid att sitta vid datorn nån stund :-)



Allt bra med er? Har ni haft det bra i helgen då?

Här har det varit helt okej... vi har njutit av det vackra vädret & tillbringat större delen av dagarna utomhus.

Kram kram

2009-04-26 @ 09:36:01
URL: http://fyraifamiljen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0