Solen strååålar

Det är verkligen superljust ute idag. Och när jag klädde på Matilda i morse visade termometern +9 grader, men den är på solsidan. Det har dock inte varit så varmt på solsidan förrän nu, så lite anmärkningsvärt är det allt.
Jag längtar till stugan, jag vill åka skidor! Jag vill sitta ute i snön och lyssna på fågelkvitter. Kanske ska vi åka efter påsk, bara jag är ikapp med skolarbetet. Jag ska ju ta påsklov nästa torsdag, och då vill jag ju verkligen vara ledig.
Hoppas vädret håller i sig nu resten av våren. Det har snöat i natt, och det gör ju inte så mycket. Det är bara det att jag får sopa bron varenda morgon, trots att mina grannar går ut före mig. Det är tydligen mitt jobb att sopa bron. Idag sopade jag bilen också. Den ska få vila till fredag, då ska jag åka och handla lite till Matildas födelsedag som är på söndag. Tårta ska det bli, och en liten present. Men inga kläder och inga leksaker, det har hon alldeles för mycket av. Dessutom är leksakerna inget roliga ännu, hon har inte börjat tycka om dem särskilt mycket. Det är roligare att diska bland annat. Det hon behöver är underlakan till sin nya säng och skor till sommaren, springskor eller något liknande. Vi får se vad det blir. Pussar och kramar ska hon få iallafall! Det får hon varje dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0