Tillbaka till rutinerna

Matilda är tillbaka på dagis och idag gick det bättre än någonsin att lämna henne. Hon vände sig inte ens om när jag sa hejdå. Hon ville ut och leka med de andra barnen. Jag tror hon hade ett uppdämt lekbegär efter att ha varit hemma i över en vecka. När hon är på dagis blir det lite andra rutiner för mig. Jag kan göra lite vuxengrejer. Så idag var jag på banken och bokade ett möte med en rådgivare. Matilda ska börja investera! I dessa börskrise-dagar är det lite svårt att veta vad man ska satsa på, så jag tänkte läsa på lite till nästa vecka då jag har möte på banken. Det är inte mycket pengar det rör sig om, men tanken är väl att det ska bli det. I slutändan.
Idag är det kyckling på menyn här hemma. Det skulle vi ha ätit redan i lördags, men det blev inte så. Jag har gjort i ordning den nu, så den ska stå på spisen ett par timmar. Det blev kyckling med basilika, gul lök, äpple och plommon. Jag testar något nytt nästan varje gång, beroende på vad jag har hemma. Och jag skriver nästan aldrig upp mina recept, så det smakar aldrig likadant. Tänk om jag skulle ta och börja anteckna mina recept? Åtminstone de lyckade, och det är ju i stort sett alla. Haha!
Var på Ica och skulle köpa blöjor idag, men Matildas sort fanns inte. Jag bad mamma hålla utkik efter dem. Euroshoppers blöjor är ungefär hälften så dyra som Pampers, och de är helt okej!
Jag hjälpte mamma att hänga upp julgardin i köket när jag ändå var där. Åh, vad jag älskar julen! Mer om det någon annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0