Samla och få

Jag samlar på ean-koder från Semper. En gång i tiden åt Matilda deras burkmat. Det var när hon var mellan fyra och åtta månader, ungefär. Sen ville hon ha hemlagat. Men jag samlade de få koder burkarna gav. Matilda dricker iallafall Sempers välling, fullkornsvälling, så jag kan samla de koderna. Enligt samlarpåsen, som jag nu haft på min anslagstavla i över ett år, får jag tre poäng för varje ean-kod från vällingpåsarna. Jag får en poäng för varje burkmatskod. Jag är nu, efter ett år, uppe i 103 poäng. Den premien som jag vill ha, som vi faktiskt kunde behöva, "kostar" 500 poäng. Med den här takten har jag "råd" med den om fyra år sisådär. Då behöver jag den nog inte längre.
För närvarande har jag "råd" med två Semper t-shirts (åh, så spännande!), en sittsele till stol (jag vet inte vad den ska användas till och jag antar att Matilda redan är för stor för den...) eller en Nasse-film på DVD.
Nä, det är bara fortsätta samla. Kanske kommer det ett syskon till Matilda som kan ha användning för min önskepremie för 500 poäng. Och då blir det ju isåfall en unge till att köpa barnmat och välling till, det vill säga fler koder, fortare! Eller så går jag och köper mig en paraplyvagn på coop och struntar i det här samlandet.

Kommentarer
Postat av: Ina

Min lilla gosse äter barnmat emellanåt (vi lagar ganska mycket själv) jag kan försöka komma ihåg och spara koderna och skicka dem till dig om du vill?

2008-12-09 @ 13:59:15
Postat av: Kicki

Men vad snällt! Jag mailar min adress. Tack!

2008-12-09 @ 14:49:07
Postat av: pluttismamma

På ungefär 8 månader är jag uppe i 440 koder. inte ens vi (som är stooor förbrukare av sempers saft/välling/mat osv. nådde de 500.. Men som tur är fortsätter kampanjen 2009! Nya premier =)

2009-01-04 @ 09:11:07
URL: http://pluttismamma.blogg.se/
Postat av: Kicki

De har verkligen räknat ut det där bra, så man verkligen får kämpa... Tokigt är det ju att man inte får poäng för alla streckkoder, utan bara vissa.

2009-01-05 @ 11:17:12
URL: http://karoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0