Rör inte min mat

Kom på, så här på lördagskvällen, att jag kan minsann träna och ibland som en tok, men jag ändrar inte gärna mina matvanor. För det första äter jag ganska nyttigt som det är, men jag älskar pasta som inte är så godkänt enligt GI och allt vad det heter. Jag gillar även ris och potatis och sås är attans viktigt! Sås, som jag var totalt värdelös på att göra för några år sedan och undrade när min mammas oerhörda skicklighet skulle smitta av sig på mig. Nu är den på gång, kan jag säga, om jag får säga det själv.
Trots allt har jag provat Herbalife, och det funkar för mig. Speciellt om jag ska äta frukost och lunch ensam, då kan jag lika gärna ta Herbalife. Jag lagar inte gärna mat bara åt mig själv. Och Herbalife är gott, på riktigt. Jag har provat andra shaker, men nä, det har inte gått. Det är faktiskt skitsmidigt att jag slipper laga mat till mig själv och det blir knappt någon disk när jag gör en shake, plus att den innehåller det jag behöver.
Så här på en lördag när hela familjen är samlad blir det frukost, lunch och middag, plus lite snask framåt kvällen. Idag blev det dock en för stadig lunch, så laxen som stod på menyn blev uppskjuten till imorgon. Och det var faktiskt så det skulle vara från början, enligt matsedeln.
Jag kommer inte att ändra mina matvanor. För mig betyder mat så mycket och det ska smaka gott. Det ska vara en upplevelse att äta middag, lika mycket som ett näringsintag. Och helst ska det se fint ut också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0