Mina skönhetstips

Det finns ett svar på de flesta av mina skönhetsfrågor:
olivolja.
Tack vare min kusins tips använder jag nu olivolja till allt möjligt.
Till exempel:

Har du torra och spruckna nagelband? Skivar sig dina naglar? Känns naglarna svaga och går lätt av?
Gör så här: sitt med fingertopparna i ett bad med olivolja en stund. Massera sen in oljan på nageln, nagelbanden och hela fingertoppen. Gör så en stund varje dag och du ska se att bara efter en vecka är dina naglar starka, de växer fortare, de går inte av och de skivar sig inte. Dina nagelband är mjuka och spänstiga.

Har du torra hårtoppar och frissigt hår? Får du toppa dig ofta? Använder du hårinpackning ofta utan att det ger resultat? Är ditt hår glanslöst?
Gör så här: om du har långt hår kan du börja med att borsta det ordentligt. Applicera först olivolja i hårtopparna med dina fingrar. Borsta igen. Oljan sprider sig i håret när du borstar. Gör sedan flätor i håret och låt vara över natten. Om du ska ha uppsatt hår dagen efter kan du låta oljan sitta kvar. Gör så ungefär en gång i veckan till en början, sen kan du göra det mer sällan. Du kommer märka att ditt hår blir skinande och lättborstat. Tovorna försvinner och hårtopparna blir släta och fina. Jag har tillochmed slutat använda balsam i håret, eftersom det inte behövs. Och det är skönt att slippa balsam, jag har märkt att det är det och inte schampoot som bleker färgat hår. Din hårfärg kommer att hålla bättre!
Har du kort hår är det bara att applicera lite olivolja i håret. Lägg en handduk på huvudkudden för att undvika fläckar!

Har du problem att tvätta bort sminket efter dagens slut? Känner du att du inte blir tillräckligt ren? Blir din hy uttorkad av ansikstvatten?
Gör så här: fukta en bomullspad lätt i ljummet vatten, doppa den i olivolja och stryk över hela ansiktet. Du kommer märka att du blir helt ren, utan att behöva gnugga med tvål! Byt pad och stryk en gång till. Vips är du både rengjord och insmord för natten! Du kommer märka att din hy i blir renare och att den mår mycket bättre.

Du kan även använda olivolja i duschen då och då, för hela kroppen.
Olivolja kan även användas till massage, matlagning, i sallader och att smörja in skinnskor.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Hihi, jag läste "smörja in skinkor" :D Men det var ett bra tips! Jag måste testa det till mina naglar, dem är omöjliga :)

2008-12-06 @ 11:50:32
Postat av: Kicki

Ha ha ha! Det funkar nog alldeles utmärkt till skinkor oxå!

2008-12-06 @ 11:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0