Kämpigt

Ibland känns det som att det står helt still, att jag inte får något resultat. Jag är ganska otålig, och det är inte kul när man håller på med något som inte riktigt ger resultat på en gång. Men ska jag vara helt ärlig har det ju hänt en del sen jag började med gångbandet för några veckor sen.
När jag var nyopererad och hade legat i fåtöljen i ett par veckor hade jag en obefintlig kondition. Jag höll på flämta ihjäl mig när jag gick från dagis till mamma och pappa med barnvagnen. Jag kan inte direkt påstå att det är så nu. Men jag vill märka tydligare!
Jag har inte vågat öka vikten på skivstången än, det känns lite för tidigt.
Och igår gick jag och fick ont i ryggen... Oftast när jag lyfter Matilda så tänker jag inte alls på hur jag gör, och då är det ju inte konstigt om ryggen får nog ibland. Jag har haft exakt så här flera gånger och jag vet att det brukar gå över efter någon dag. Och precis efter det brukar jag vara jätteduktig när jag lyfter Matilda, jag böjer på benen och håller ryggen rak. Sen är man tillbaka och slarvar igen.
Min skivstång jag tränar med väger lika mycket som Matilda, men den är betydligt lättare att hålla i. Rent teoretiskt hade jag kunnat lyfta Matilda i bänkpressen istället. Men jag tror inte hon hade gått med på det. Ett par lyft kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0