J-Lo rumpa

Min rumpa har växt. Den har växt med två centimeter sen jag började träna. Det är skitroligt! Jag har haft komplex för min rumpa för att den är så platt. Jag har aldrig haft något put på min rumpa, och jag har undrat hur sjutton jag ska lyckas med det.
Nu har jag ett moment i mitt träningsprogram där jag gör benböj med skivstång. Ungefär två till tre gånger i veckan har jag kört mitt program och skivstången har vägt nio kilo. Sen började jag märka att byxorna var svåra att dra upp i ryggen och att jag fick skilsmässa mellan byxorna och tröjan där bak. Då kom jag på att min rumpa måste ha växt, så jag mätte omkretsen idag, och den ÄR större! Ha ha ha! Det funkar! Trots det vill jag trimma den lite, så att den putar men omkretsen ska vara mindre. Så idag körde jag benböj utan skivstång och ökade repetitionerna istället.
Målet med min träning är inte att gå ner i vikt i första hand, utan att anta en mer fast form. Och det går verkligen åt rätt håll. Men jag är som sagt väldigt otålig och vill se resultat plötsligt. Så det var roligt att se att rumpan har växt. Det har alltså blivit mer muskelmassa åtminstone på ett ställe. Mina magrutor lyser dock med sin frånvaro. Jag kollar varje morgon om det syns något sixpack och Husse brukar skratta åt mig när jag lyfter täcket, kikar ner på magen och suckar. "Inget sixpack idag heller..." Han tycker jag är tokig.  En vacker dag är det kanske rutor på min mage, men det sker nog inte så plötsligt som jag så gärna vill tro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0